Programy przydatne przy modelowaniu 3d

Blender 3D

Blender 3D to bezpłatny i otwartoźródłowy program do modelowania, animacji, renderowania oraz tworzenia grafiki trójwymiarowej. Posiada wszechstronne narzędzia, umożliwiające projektowanie zaawansowanych scen, symulowanie fizyki, edycję wideo i wiele innych funkcji, co czyni go popularnym narzędziem zarówno wśród początkujących jak i profesjonalistów grafiki 3D. Dzięki społeczności użytkowników rozwijającym pluginy oraz udostępniającym materiały edukacyjne, Blender zapewnia bogatą platformę dla twórców, pozwalając na realizację różnorodnych projektów w środowisku 3D.

Homepage

RizomUV

RizomUV to profesjonalne narzędzie do rozkładania UV, umożliwiające efektywne mapowanie tekstur na modele 3D poprzez optymalizację wykorzystania powierzchni i minimalizację zniekształceń. Dzięki zaawansowanym algorytmom i intuicyjnemu interfejsowi, RizomUV zapewnia użytkownikom precyzyjną kontrolę nad procesem tworzenia map UV, wspierając ich w szybkim i efektywnym przygotowywaniu modeli do renderowania.

RizomUV VS

Adobe Substance 3D Painter

Adobe Substance 3D Painter to profesjonalne narzędzie do teksturyzacji i malowania bezpośrednio na modelach 3D, oferujące zaawansowane funkcje takie jak warstwy, pędzle z dynamicznymi efektami, oraz symulację materiałów. Dzięki integracji z platformą Substance, użytkownicy mogą tworzyć wysokiej jakości tekstury, które mogą być łatwo dostosowane i przenoszone do różnych środowisk renderowania.

https://www.adobe.com/products/substance3d/apps/painter.html

Quixel Bridge

Quixel Bridge to narzędzie umożliwiające przeglądanie, wybieranie i pobieranie biblioteki fotorealistycznych materiałów oraz modeli 3D do użytku w projektach graficznych. Dzięki integracji z różnymi programami do tworzenia grafiki 3D, Quixel Bridge ułatwia dostęp do bogatego zasobu zasobów, co przyspiesza proces tworzenia i poprawia jakość finalnych projektów.

https://quixel.com/bridge

 

This entry was posted in Grafika 3D. Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz